Nový členové Team AK Malenovice
Náš tým se pomalu rozrůstá, před nedávnem došlo k dohodě mezi námi a členy PB historik Rally Teamu, který se tímto přidal k Auto Klubu Malenovice a na dalším závodě , kterým nebude nic míň něž, slavná Barumka již pojede populární „baculka“ jako součást Team AK Malenovice. Abychom vám přiblížili o koho vlastně jde, tak zde nabízíme přetisk článku, který vyšel před nedávnem v magazínu in-Zlín a nebo si jej můžete přečíst v originále zde.
"veteráni na plný plyn"
ROZHOVOR!
Rozhovor s účastníkem Barum Rally v kategorii Star Rally s BP Historik Rally Teamem. Jejich mnoholetá zkušenost
a téměř rodinný tým, jsou motorem pro závodění i v mistrovských soutěžích, včetně prestižní Barum Rally.
Obdiv a zájem o Škodu 130 RS tak dal dohromady nadšence pro tento druh motosportu a kromě adrenalinu jim
přinesl i zasloužená ocenění. BP Historik Rally Team jsou: Petr Nedbal - řidič, Bob Mozola - navigator,
Jakub Nedbal - mechanik, Veronika Hrabčíková - mechanik, Ondřej Mozola - pneu specialista
Je jasné, že motosport, je v zásadě týmová práce,
jak jste se dali dohromady?
Víceméně náhodou, ale bylo to ve spojení s automobilovým sportem. Užší spolupráci jsme domluvili na
oslavě narozenin jednoho z našich významných sponzorů. V roce 2008 jsme rozšířili náš tým o rodinné
příslušníky. V prosinci 2008 začala stavba našeho
vysněného soutěžního vozu Škoda 130 RS.
Takže Vás vlastně spojuje "láska" ke značce Škoda
130 RS. Jak bylo těžké začít závodit i v tak náročné
soutěži, jako je Barum Rally?
Závody jsme sledovali od útlého mládí a snili jsme o
tom, že se jednou tohoto závodu zúčastníme.
Náš sen se začal naplňovat o rok později po dostavbě
soutěžního vozu. Při stavbě vozu jsme využívali rad takových zkušených závodníků jako jsou Pavel Valoušek
st., Karel Jirátko či Josef Sivík.
Rozumím, je to takový splněný dětský sen, projet
přes startovní rampu v závodničce.. Ale jakých vý-
sledků jste již v soutěžích dosáhli a podle jakých
kritérií závodíte?
Při Barum rally jsou historické vozy hodnoceny dle speciálních kritérií, které jsou odlišné rok od roku.
V roce 2006 se Bob poprvé účastnil Barum rally
s vozem Škoda 1000 MB a kategorii Classic tour vyhrál.
Na tento úspěch jsme navázali v roce 2010 druhým
místem, již s vozem Škoda 130 RS. O umístění rozhodovali diváci svými SMS.
Když vidím velké automobilové značky a jejich zá-
zemí, tak předpokládám, že ve Vašem případě to
bude asi trochu jinak.
Máte pravdu, u nás se jedná vyloženě o rodinný tým.
Vrátím se k Barum Rally, jak se vám líbí její atmosféra?
Atmosféra Barum rally je neopakovatelná, hlavně
městský okruh, který je lemován desítkami tisíci diváky.
Na ostatních RZ je to obdobné. Je nám líto, že nemů-
žeme tuto atmosféru vnímat i v neděli, protože
historické auta mají svou soutěž ukončenu již v sobotu.
Jezdíme MČR, kde každá soutěž má svá specifika, ale
Barumka je Barumka. Je to prostě srdeční záležitost.
Závodním jezdcem se člověk nestane přes noc,
jak trénujete?
Dá se říci, že trénujeme pouze při seznamovacích jízdách před samotnou soutěží, protože se závodním
autem se nesmí jezdit mimo vlastní závod. A tak lze říci,
že nejvíce zkušeností se získává přímo při soutěžích.
Neodmyslitelnou součástí závodního auta je navigátor.
Role navigátora spočívá nejen ve čtení a přípravě rozpisu jednotlivých RZ závodů, ale musí také sledovat
časový harmonogram soutěže, hlídat čas v servisní
zóně. Tuto náročnou činnost si na vlastní kůži vyzkou-
šel i současný primátor města Zlína, MUDr. Adámek,
při městském okruhu Barum rally. Tento sportovní
zážitek se mu tak zalíbil, že si jej s námi zopakuje i při
letošní Barum rally.
Typické "relíčko" je polepené reklamou, jaké máte
sponzory vy?
Sehnat sponzory je opravdu velmi těžké. A tak bychom
chtěli touto cestou poděkovat firmám Profire s.r.o.,
RIM-CZ, spol. s r.o., Autoservisu Malár, kde máme
dílenské zázemí. V letošním roce jsme získali nového
sponzora, firmu Novomatic. Rádi nabídneme reklamní
plochu našeho závodního auta i dalším příznivcům
Škody 130 RS.
Jakými okolnostmi je pro Vás nejvíce ovlivněn prů-
běh závodu?
Průběh závodu je ve značné míře ovlivněn změnou klimatických podmínek. Stává se, že trénink probíhá při
slunečném počasí a během závodu začne pršet. A tak
se musí narychlo upravovat rozpis. Důležitá je také
volba správných pneumatik a nastavení vozu.
Máte nějakou metu, které chcete v budoucnu dosáhnout?
Myslíme si, že nejdůležitější metou každého soutě-
žního jezdce je dojet závod ve zdraví a vidět rampu i
z druhé strany. Byli bychom rádi, kdyby se nám podařilo dosáhnout ještě lepších výsledků v naší závodní
kategorii, ale vše je závislé a finančních prostředcích.
děkuji za odpovědi