Bojnice
V sobotu 26. března se náš tým zúčastnil druhého závodu slovenského seriálu AZ pneu Autoslalom 2011.
Sobotní předpověď počasí neslibovala nijak hezké počasí, a tak jsme nakonec uvítali, že alespoň nepršelo, i když po cestě nás déšť přece jen zastihl, a také pod Bojnickým zámkem bylo výrazně chladněji než u nás v předchozím týdnu.
Při prohlídce trati jsme zjistili, že k trati je potřeba přistoupit s výrazným respektem, a o to víc jsme na ni těšili. Šlo o 4 z 5 stupňů kaskádového parkoviště zámku Bojnice, na kterém se střídali nejen rychlé úseky z pomalými, ale i povrch, a to z asfaltu na kluzký a zaprášený beton.Na posledním stupni parkoviště bylo naše depo.
Pro Pepu s Pavlem šlo o první závod sezony po cca 5 měsíční přestávce a navíc o první zkušenosti s pneumatikami Typ Tire zapůjčenými na testování od Michala Petrželky. Pro Laďu to byl první závod slovenského seriálu, i když měl za sebou v letošní sezoně již dva tréninkově odjeté závody v Biskupcích.
Po formální a technické přejímce začal trénink, který byl v zápětí přerušen nepříjemnou havárií slovenského závodníka, který totálně zrušil zánovní Suzuki Swift a jeho samotného musela odvézt sanitka na prohlídku do nemocnice. My jsme se také začali seznamovat s tratí a pneumatikami, ty byly ve střední směsi vhodnější spíš na teplejší počasí a tak Pepa fungoval celý den spíš jako ohřívač pneumatik pro Pavla a tréninkovou jízdu si místy připadal jak na náledí.
Po poledni se již naplno rozběhl ostrý závod. Jako první z našeho týmu jel Laďa, zajel slušný čas bez dalších trestných bodů. Druhý z týmu jel Pepa a svoji důvěru v testované pneumatiky přehnal a těsně před cílem dělal hodiny a hezky prohnal pořadatele, ten mu snad právě proto započítal víc trestných bodů než ve skutečnosti měl mít. Pavel si ohřáté pneumatiky pochvaloval a zajel stejný čas s Laďou, i když měl 2 trestné body.
Nicméně na další kolo Laďa přezul všechny 4 gumy a my jsme do zadu nasadili osvědčené rallyové Pirelli . To přineslo pro Laďu vteřinové zrychlení, Pepa zajel ještě o další dvě desetiny rychlejší čas než Laďa a Pavel ve snaze zrychlit, chyboval a připsal si 20 trestných vteřin.
Začátek třetího kola se po dalších asi čtyřech naštěstí, již ne tak dramatických, přesto dost nepříjemných haváriích, protáhl až do pozdějších odpoledních hodin, a tak bylo ještě chladněji, a proto jsme všichni ještě pozměnili obutí našich závodních strojů.
Laďovi to hodilo o 7 desetin rychlejší čas, Pepovi dokonce o vteřinu jenže lehce chyboval a připsal si trestné body v podobě 4 vteřin, Pavel zajel o 7 desetin rychleji než v prvním kole a bez trestných.
Sečtení a vyhlášení výsledků proběhlo již za regulérní tmy a my jsme obsadili 17., 22. a 32. místo v absolutním pořadí, respektive 5.,7, a 8. místo ve třídách, v pořadí Laďa, Pavel a Pepa .
Za daných okolností šlo o slušné výsledky a hlavně jsme se perfektně rozjezdili před letošní sezonou. Nová trať se nám velice líbila a již se těšíme na její další pokračování.
Příští závody proběhnou v měsíci dubnu a my se opět přihlásíme z další reportáží.
JV