Sezona 2010 (2.část)

30.09.2010 21:06

 

Po propršené Barum rally jsme inspirováni skvělými výkony rallyových jezdců začali balit a chystat závodní stroje na náš další závod, který byl v kalendáři označen jako Vrchbělá. Závodní trať je součástí poměrně rozlehlého a kompaktního motoristického areálu Motorland Bělá, který se nachází v okrajové části městečka Bělá pod Bezdězem, asi 15 km od Mladé Boleslavy. Cesta na závod probíhala bez problémů a na místo jsme dorazili v odpoledních hodinách. Po prohlídce areálu jsme začali přemýšlet nad stavbou trati .První verze byla velmi atraktivní, rychlá a hodně adrenalinová, ale usoudili jsme, že vzhledem ke startujícím juniorům nebezpečná. Druhá verze trati nebyla o nic slabší, jen o dost bezpečnější, ale pořád dost svižná, a možná i zrádná. S její dostavbou jsme ale finišovali už za tmy a mladý „Rambo“, který nám skvěle posloužil jako testovací jezdec, najížděl trať již s rozsvícenými světly.Po večerní kávě a nezbytné debatě jsme se přesunuli přenocovat na předem domluvené místo , autokemp, který nese zajímavé jméno „chatová oblast Pohádka“, byl asi 2 km od naší trati a bylo z něj krásně vidět na hrad Bezděz, na jehož prohlídku jsme bohužel neměli čas . Laďa s manželkou zvolili nocleh na místě v autě.

V sobotu ráno jsme udělali přejímky a po povinném tréninku nás čekaly závodní jízdy. Pořadí se rýsovalo následovně: Pepa ,Pavel pak  Laďa. V dalších kolech se ale před Laďu dostala Lucka, která v prvních dvou kolech chybovala, ale na poslední si půjčila špičkové pneumatiky od Tondy Červenky a naznačila že v dalším závodě s ní budou problémy. Pavel už Pepovi gratuloval k prvnímu místu ,ale nakonec se ukázalo že šlo o předčasné gesto protože pořadatelé vykouzlili na Pepovo konto nějaké trestné body a tak pořadí bylo následující: Pavel, Pepa a ob jedno místo Laďa.

Organizace závodu probíhala perfektně, a tak se v odpoledních hodinách odjel i nedělní závod Jak se dalo tušit, Lucka využila vypůjčené Avony a v součtu časů jen o jeden a půl desetiny  vyfoukla Pavlovi první místo. V nedělním závodě jsem tedy vyjezdili stříbro , bronz a jednu „bramboru“ v pořadí Pavel Pepa a Laďa.

Cesta domů byla docela podobná hororovým scénám z televize,když u našeho „bělouše“, kterým taháme vozík se závodničkou prasklo těsnění pod hlavou a domů jsme se dostali jen díky našemu kamarádovi Rosťovi Gerychovi, kterého jsme vytrhli ze sobotní pohody. Ten kvůli nám překopal plány večer a dovezl nám do Kolína další auto se kterým jsme na vozíku odtáhli porouchanou čtyřistašestku a se závodnickou jsme „drnkali“ na slickách po ose až do Malenovic.

Dále nás čekal ještě poslední závod v Klatovech, kde by to mohlo být ještě velmi napínavé , kdyby tomuto napětí neudělali přítrž představitelé FASu, kteří závod za poněkud podivných okolností na poslední chvíli zrušili a nezvykle a neuvěřitelně rychle spočítali konečné výsledky.

Konečné výsledky letošní sezóny z pohledu našeho týmu tedy vypadají následovně první místo ve třídě L3 obsadil Laďa druhé Pavel a čtvrté Pepa. V absolutním pořadí to vypadá maličko odlišně Pavel zakončil sezónu na pátém místě Laďa na šestém a Pepa skončil sedmý.

Celková bilance sezóny 2010 , Laďa obhájil první místo ve třídě L3 z loňska a maličko zaostal v absolutním pořadí. Pepa s Pavlem  měli na začátku sezóny jediný cíl , naučit sebe i auto po třech vynechaných sezonách znovu závodit a s výsledkem se moc nepočítalo. O to cennější a veselejší je pohled na celkové výsledky. Takže naše první společná sezóna dopadla na výbornou a určitě ještě proběhnou nějaké vítězné oslavy.

Nyní plánujeme start na Slovensku , konkrétně v Trenčíně a přes zimu proběhne kontrola a snad i nějaké vylepšení  našich aut, a taky se zamyslíme nad tím, kde pojedeme v příští sezóně.

                                                                                                                         JV